نوشته شده توسط : admin

یکی از رایج ترین نماهایی که برای ساختمان های یک طبقه استفاده می شود، نمای رومی با استفاده از سنگ تراورتن سفید است. همانطور که می دانید طراحی نمای ساختمان ویلایی مطابق اصول، به افزایش ارزش مادی این ساختمان ها کمک می کند.

با افزایش جمعیت و بزرگ تر شدن جوامع شهرنشینی، ساخت خانه های ویلایی یک طبقه کاهش یافت. اما ساخت و ساز آپارتمان های چندین طبقه، رشد زیادی کرد. با این حال در برخی مناطق از شهرها، مالکان، خانه های یک طبقه لوکس می سازند یا خانه های قدیمی خودشان را مرمت و بازسازی می کنند.

در بین تنوع زیادی که سنگهای ساختمانی دارند، سنگهای تراورتن برای این امر بسیار مناسب هستند. زیرا از آنجایی که نمای رومی دارای جزییات و اجزای مختلف و پیچیده ی زیادی است، سنگی برای آن باید استفاده شود که به خوبی به ملات بچسبد و به مرور زمان از کار جدا نشود. سنگ تراورتن علاوه بر چسبندگی بالا از تراش پذیری خوبی نیز برخوردار است. و در برابر ضربه و ترک خوردن مقاومت خوبی دارد و نمی شکند. علاوه بر این از ساب پذیری بالایی هم برخوردار است.

source: سنگ نما رومی برای خانه



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ترا اونیکس , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ صادراتی , ,
:: برچسب‌ها: سنگ نما رومی, قیمت سنگ نما رومی, سنگ نما رومی ساده, سنگ نما رومی سفید, سنگ تراورتن سفید, قیمت سنگ تراورتن, قیمت سنگ نما, ملت سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 5 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

نکات و اصول زیادی وجود دارد که در ساختمان سازی باید به آنها توجه کرد. قیمت سنگ نما و به طور کلی قیمت سنگ ساختمانی یکی از این اصول مهم است. چرا که سنگ ساختمانی طبیعی هم در اسکلت سازی بنا مانند پی سازی کاربرد دارد و هم در ساخت ظاهر سازه.
با این حال قیمت سنگ های ساختمانی مورد استفاده در اسکلت سازی با قیمت انواع سنگ نما که برای ساخت نمای قابل رویت بنا استفاده می شود، متفاوت است. درمورد سنگهای به کار رفته در ساخت بنا، بیشتر کاربرد و کارایی آن اهمیت دارد تا زیبایی. سنگ لاشه، سنگ خشکه چینی، قلوه سنگ، … ازجمله سنگهای مورد استفاده در این قسمت می باشند.
امروزه تولید و فرآوری انواع سنگ نما با پیشرفت علم و فناوری، به بهترین صورت ممکن انجام می‌ شود و استانداردهای لازم توسط تولید کنندگان سنگ نما رعایت می‌ شود. بنابراین دور از انتظار نیست که سنگهای نمایی که از نظر نمای ظاهری و جنس در رده ‌بالاتری جای دارند، از قیمت بیشتری در مقایسه با انواع دیگر برخوردار هستند. مانند برخی از انواع سنگ تراورتن.
همچنین یکدستی طرح و رنگ سنگ نما در قیمت آن تأثیر بسیاری دارد. هرچه رنگ سنگ روشن تر باشد و به رنگ سفید نزدیک تر باشد، قیمت سنگ نما بیشتر خواهد بود. به عنوان نمونه قیمت سنگ آتشکوه و عباس آباد به دلیل رنگ روشن به نسبت بالاتر از تراورتن های دیگر هستند. یا سنگ نما های موجدار و هاله ‌دار قیمت پایین‌تر و مناسب‌ تری در مقایسه با سنگهای یکدست دارند.
افزون بر این امروزه، بیشتر افراد به دنبال خرید سنگ نمای رنگ روشن و سفید هستند. بنابراین، سنگ نما هایی با زمینه رنگ روشن، سفید، کرم، … نسبت به سنگ ‌های تیره ‌رنگ متقاضی بیشتری دارند.

source: قیمت انواع سنگ نما



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ترا اونیکس , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ صادراتی , ,
:: برچسب‌ها: قیمت سنگ نما ارزان, سنگ نما رومی, سنگ نما ساده, خرید سنگ نما, سنگ نما تراورتن, قیمت سنگ نما, قیمت سنگ نما تراورتن, ملت سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 5 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

فراوانی معادن مختلفِ سنگ گرانیت باعث شده که گرانیت دارای شکل و طرح های بسیار متفاوتی نیز باشد. هرچند که گرانیت ها در مقایسه با دیگر سنگهای ساختمانی طبیعی تنوع طرح و رنگ کمتری دارند اما با این حال گستردگی نقش و رنگ در سنگ های گرانیت هم کم نیست.

اگر بخواهیم خیلی دقیق انواع رنگ سنگ گرانیت را برشماریم به رنگهای زیر برمیخوریم: سنگ گرانیت قرمز (سماقی)، قهوه ای، هلویی، کرم، فیروزه ای، پرتقالی، پوست ماری، شکلاتی، بژ. طوسی، صورتی، سیلور.سبز، آبی، سفید، مشکی.

سنگهای گرانیت طوسی که به آنها گرانیت سفید هم گفته می شود یکی از پرفروش ترین سنگهای ساختمانی هستند. این گرانیت ها به دلیل نوع بافتی که دارند به گرانیت گل پنبه ای هم شناخته می شوند.گرانیت نطنز، نهبندان و مروارید مشهد از معروف ترین گرانیتهای سفید هستند.

گرانیت شکلاتی نیز اغلب به رنگ فیلی و شکلاتی بژ می ‌باشد و گرانیت شکلاتی بهاره زنجان و شکلاتی خرمدره از این دست رنگ سنگ ساختمانی گرانیت هستند.

سنگهای گرانیت مشکی نیز به گونه‌ای بوده که استحکام و مقاومت بالایی دارند. به طوری که می‌ توان گفت هر چه سنگ های گرانیت تیره تر باشند استحکام بیشتری دارند. گرانیت مشکی نطنز، الموت، تویسرکان در این دسته قرار دارند.

source: سنگ گرانیت و رنگبندی آن



:: موضوعات مرتبط: سنگ گرانیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: قیمت سنگ گرانیت , سنگ گرانیت کف , ملت سنگ , بهترین سنگ گرانیت , قیمت سنگ گرانیت سفید , قیمت سنگ گرانیت مشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 5 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

انواع سنگ ساختمانی تنوع زیادی دارند و به واسطه پیشرفت تکنولوژی در صنعت تولیدِ این سنگها، تنوع آنها بیشتر هم شده است. یکی از مهمترین تاثیرات این تنوع زیاد این است که معمار یا مالک ساختمان می تواند سنگ نمای مورد نظر خود را هم به صورت براق و هم به صورت به اصطلاح مات سفارش دهد.

اما سنگ نما هم مانند سایر مصالح ساختمانی به مرور زمان از رویی ترین سطح، دچار کاهش کیفیت می شود. این افت کیفیت در سنگ نما خارجی می تواند بیشتر هم باشد. چرا که سنگ نما در فضای بیرون متاثر از آلودگی ها خواهد بود و نظافت و تمیز کاری نما اهمیت ویژه ای پیدا میکند.

به این دلیل که آلودگی به مرور در بافت سنگ فرو می رود و در طولانی مدت منجر به ایجاد ترک و شکستگی می شود. همچنین جلوه زیبای ساختمان را از بین می برد. به ویژه در سنگ نما براق و مخصوصا سنگهای نما با زمینه رنگی سفید. با این حال سنگ نمای ساختمانی این ویژگی عالی را دارد که می توان با استفاده از روش هایی سطح سنگ را از آلودگی ها پاک کرد. چطور؟

source: سنگ نما سفید براق



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, سنگ نما سفید, سنگ نما سفید براق, قیمت سنگ نما, قیمت سنگ سفید نما, سنگ نما, قیمت سنگ نما تراورتن ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 5 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از متریال های مهم در حوزه سنگهای ساختمانی، انواع سنگ پله می باشد. چراکه در اکثر ساختمان ها پله و راه پله وجود دارد. فرقی هم نمی کند که نوع کاربری ساختمان (مسکونی، تجاری، اداری، گردشگری، … )چیست، مهم این است که این ساختمان ها حداقل ۲-۱ پله دارند.

در ساخت پاگردها، کف پله ها و لبه آن ها باید از سنگِ ساختمانی استفاده شود که لغزنده نباشند و باعث سُر خورن افراد نشود. به طور کلی سنگ پله باید از ایمنی لازم جهت بالا رفتن و پایین آمدن برخوردار باشد. همچنین باید مقاومت فشاری بالا و ضخامت استاندارد داشته باشد، چراکه گاها از راه پله برای حمل و نقل وسایل سنگین هم استفاده می شود (مثال: در زمان اسباب کشی).

در بین انواع سنگ ساختمانی طبیعی که برای ساخت پله استفاده می شود، سنگ تراورتن تقریبا کاربرد بیشتری دارد. به ویژه اگر پله و راه پله در فضای خارجی ساختمان قرار داشته باشد.

سنگ تراورتن نوع خاص و جذاب سنگ آهک است. بافت الیافی، مرمر مانند و رنگ‌ های شبیه به رنگ زمین باعث شده است که این سنگ یکی از محبوب‌ترین سنگ ‌های طبیعی برای استفاده در مصالح ساختمانی باشد. درکشور ما از سنگ تراورتن بیشتر برای سنگ نما استفاده می شود. خصوصا استفاده به عنوان سنگ نمارومی، یک نمای پرطرفدار و قدیمی.

اما از دیگر کاربرد های رایج سنگ تراورتن، ساخت سنگ پله است. این سنگِ زیبا به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر شرایط جوی دارد انتخابی مناسب برای سنگ پله می باشد، بخصوص راه پله های فضای بیرونی ساختمان.

source: قیمت سنگ پله تراورتن



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , سنگ پله , قیمت سنگ پله , سنگ تراورتن , قیمت سنگ تراورتن , قیمت سنگ پله تراورتن , خرید سنگ پله , سنگ پله ارزان , قیمت سنگ پله سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 5 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تا به حال دقت کرده اید که اکثر ساختمان های شهر با سنگ نما سفید ساخته شده اند؟ فرقی هم نمی کند ساختمان چه نوع کاربری ای داشته باشد (مسکونی، تجاری، اداری، پزشکی، …) چراکه بیشتر آنها دارای نمای سفید هستند. 

حال شاید با خودتان بگویید که جدا از اینکه رنگ سفید یا روشنِ این سنگها کمرنگ تر نمی شود، اما سفید رنگی است که کثیفی را به راحتی نمایان می کند. بنابراین استفاده از سنگ نما سفید برای قسمت های خارجی سازه مناسب نیست. به خصوص در شهر هایی با آلودگی زیاد و با توجه به این اینکه که دسترسی برای تمیز کردن سنگ نما راحت نمی باشد.

 می توان گفت ماهیت سنگهای ساختمانی داشتن سطح لیز و صیقلی است. و برای رسیدن به کیفیتِ استاندارد و بهتر، هنگام فرآوری آنها، سطح سنگ نما را ساب می زنند. بر این اساس حتی درصورت نشستن آلودگی بر روی سطح سنگ سفید نما، با یک شست و شوی ساده این آلودگی به راحتی از بین می رود. یا اینکه سطح سنگ را مجددا ساب می زنند.

در پاسخ به این گفته باید بگوییم که سنگهای نما سفید عموما دارای مقاومت بالایی در برابر جذب آلودگی می باشند. مانند انواع سنگ تراورتن نما. همچنین در زمان تولید و فراوری این سنگهای نما از مواد و متریالی استفاده می کنند که به راحتی سنگ نما سفید، آلودگی را به خود جذب نکند.

همین موضوع باعث شده که دست خریداران در انتخاب سنگ نما سفید مورد نظر باز باشد. به خصوص که این تنوع زیاد موجب گشته که این سنگهای نما در بازار قیمت های متفاوتی داشته باشند. از سنگ ارزان قیمت تا گران قیمت برای پروژه های لوکس. و سنگهایی مانند انواع سنگهای تراورتن سفید، مرمریتهای سفید، سنگ گرانیت سفید، چینی، … .

source: سنگ نما سفید چیست؟



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ صادراتی , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , سنگ نما , تراورتن نما , سنگ نما سفید , قیمت سنگ نما , قیمت سنگ تراورتن , قیمت سنگ نما سفید , قیمت سنگ سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 5 / 1401 | نظرات ()