نوشته شده توسط : admin

درنتیجه کوپ های سنگ طبیعی مخصوصا سنگ نما به کارخانه ارسال می شوند تا در ابعاد مورد نظر بُریده شوند و عملیات فراوری بر روی سنگهای ساختمانی صورت گیرد. پرداخت سنگ، روش های فراوری و یا فینیشینگ بخشی از فرایند تولید سنگ است که روش های مختلف و دستگاه های متفاوت به سطح سنگها شکل های گوناگونی می دهند.
این عملیات هم مقاومت سنگ را بیشتر میکند و هم به واسطه آنها زیبایی بی حد سنگها، نمایان می شود. پرداخت ها یا فینیشینگ با توجه به نوع سنگ طبیعی و نوع کاربردی که دارند صورت می گیرد. که شامل صیقلی، چرمی، تیشه ای، هوند، بوش همر، … می باشد. پرداخت هوند یعنی سطح مات سنگ؛ و به نوعی مقابل پرداخت صیقلی قرار دارد. در این نوع پرداخت مراحلی که انجام می شود مانند اقداماتی است که برای سطح صیقلی انجام می شود.
فقط با این تفاوت که میزان درجه پرداخت در روش هوند کمتر است. نتیجه این کار، رسیدن به یک سطح صاف و مات بدون درخشندگی است. سطحی که براق نیست و نور را بازتاب نمی کند. با پرداخت هوند امکان سر خوردن افراد بر روی سنگها از بین می رود. همچنین به مرور زمان و در استفاده زیاد از این سنگها، نگرانی بابت از بین رفتن سطح صیقلی سنگ، از بین خواهد رفت. افزون بر این، در پرداخت (HONED) چون منفاذ سنگ بسته می شوند، مقاومت سنگ ساختمانی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
source: سنگ ساختمانی با روش هوند



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: سنگ ساختمانی , خرید سنگ ساختمانی , قیمت سنگ ساختمانی ارزان , قیمت سنگ ساختمانی , سنگ نما , قیمت سنگ نما , سنگ نما ارزان , ملت سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 1 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

رایج ترین مصالح برای ساخت پارکینگ انواع سنگ ساختمانی، سرامیک، موزاییک، بتن و انواع اپوکسی می باشد. این مواد بسیار مقاوم می باشند و برای ساخت پارکنیگ عالی هستند. اما از لحاظ زیبایی هیچ یک مانند سنگ طبیعی ساختمانی نیستند، به خصوص برای پوشش دیوارها.

برای اینکه ساختمانی با نمای شیک و زیبا داشته باشید باید به همه جزییات آن توجه کنید. زیبایی یک ساختمان به نما و نوع سنگ ساختمانی که برای آن استفاد می کنید نیست. پارکینگ و نوع متریالی ساخت آن هم نیز یکی از این جزییات می باشد که در عین مهم بودن، خیلی کم مورد توجه قرار می گیرید. چراکه از نظر بسیاری از افراد پارکینگ فقط مکانی است برای نگهداری از وسایل نقلیه، و به تاثیری که می تواند بر روی ساختمان داشته باشد، واقف نیستند.

اما خوشبختانه این موضوع در طراحی های جدید ساختمان ها تا حد زیادی از بین رفته است. زیرا با زندگی ماشینی امروزه، هر خانواده حداقل یک خودروی شخصی دارد. همچنین چون پارکینگ، ورودی ساختمان ها به خصوص ساختمان های مسکونی می باشد، هم بر روی ظاهر کلی ساختمان، و هم بر روی قیمت آن تاثیر بسزایی دارد. فرقی هم نمیکند پارکینگ مسقف باشد یا روباز.

اما سنگی که برای دیوار پارکینگ روباز استفاده می کنید باید در برابر تابش نور خورشید مقاوم باشد و تغییر رنگ ندهد. اما به طور کلی برای این منظور می توان از انواع سنگ تراورتن، مرمریت و گرانیت استفاده کرد. و در این بین بهترین و مناسب ترین سنگ برای دیوار گرانیت است.

چراکه از مقاومت فشاری و سایشی بالا، عدم جذب آلودگی، جذب آب بسیار پایین، مقاوم در برابر سرما و یخبندان و تنوع رنگی مناسب برخوردار است. همینطور سنگهای ساختمانی زمینه روشن، فضای پارکینگ را پرنور تر و بزرگ تر نشان می دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای زیبای سازی محوطه پارکینگ از سنگهای اسلب بوک مچ و فورمچ استفاده کنید.

فراموش نکنید سنگ ساختمانی متریالی است که دارای مزایای: راحتی در شستشو و تمیز کاری، مقاومت بالا در برابر ضربه و سایش، ماندگاری رنگ و کیفیت سنگ، داشتن تنوع رنگ و طرح زیاد، صیقل پذیری و بازتاب نور بالا، می باشد. به همین دلیل است که بسیاری از طراحان و مالکان ترجیح می دهند برای پارکینگ ساختمان خود از سنگ ساختمانی استفاده کنند تا دیگر موارد.

نکته ای که در انتخاب سنگ دیوار پارکینگ باید به آن توجه کنید این است که پارکینگ روباز است یا مسقف. زیرا هرکدام نوع سنگ مخصوص خود را می طلبد. هر نوع سنگی که انتخاب می کنید باید دارای ویژگی های قابل شستشو، و مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف را داشته باشد.

source: بهترین سنگ ساختمانی برای پارکینگ



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ کف , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: قیمت سنگ کف پارکینگ , سنگ پارکینگ , سنگ دیوار پارکینگ , ارزانترین سنگ کف پارکینگ , قیمت سنگ ساختمانی , انواع سنگ ساختمانی , خرید سنگ ساختمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 1 / 1402 | نظرات ()